20 dagar efter kalaset!

Låt mig förresten berätta om hur det gick för tårtan jag bakade till Tyras fördelsedagskalas.

Tårtan jag skulle fått ihop blev ett riktigt fjasko! Till och med det till den grad så att Carl gick hemmifrån och jag stod och grät förtvivlat till 15 min innan gärsterna kom. Men innan det hände hade jag hunnit baka en vanlig sockerkaksbotten för chokladkaksbotten blev jättedålig (det funkade inte alls att ha i bakpulver lite på känn det blev en kladdkaka)

I vilket fall. Den vita choklasmoussen blev skit, chokladbotten skit, hallongrädden började smälta. Ja det enda som blev bra egentligen var tryffelglasyren och min andra kakbotten jag slängde ihop, sockerkaksbotten! Ja, som sagt. Mitt i all min misslyckade stress och gapande vändes hela världen upp och ner på 2 röda. Carl gick och jag grät. Vi sa elaka ord till varandra och det känndes som om slutet var nära...allt på grund av en jävla tårta!

Aldrig mer ska jag baka en tårta sekunderna innan ett kalas, speceillt inte någon jag aldrig gjort förut. Tyra fick sig en tårta i alla fall. En god sådan också (och den blev bara godare för varje dag, vi hade den 1 vecka...den var enorm!) Sockerbakan blev självklart grunden för hela tårtan. Istället för vit chokladmousse tog jag den misslyckade chokladtårsbotten och geggade ut som fyllning, andra fyllningen blev hallongrädden som smälte... och det hela toppades med tryffelglasyren! Hur gott som helst! Och fin blev det också.

Jag har som sagt lärt mig en läxa, baka inte en tårta som du aldig gjort förut om du ska ha kalas 3 timmar senare...


Kommentarer
Postat av: Lulu

Oj, jobbig sits =( Men det verkar ju blivit en dundergod och fin tårta ändå tillslut :D



2011-01-27 @ 00:05:23
URL: http://luluscastle.blogspot.com
Postat av: Carl

haha.. mm

2011-01-28 @ 07:48:38
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0