Idag ska det firas 2-åring hos oss!

Imorgon fyller Tyra 2 år, 2 hela år har gått sedan hon kom!

Vi passar på att fira idag när alla har ledigt. Det kändes bättre än en fredag när arbetsveckan är slut och man vill hem och slappa. Jag håller på att baka, eller jag har förberett allt baket. Jag väntar på att Carl ska vakna (har försökt väcka honom i 40 min nu!) så jag kan baka den neddras botten! Han måste nämligen gå och handla lite ägg och kakao som vi glömde igår.

Tårtan jag ska baka är ett eget påfund. Jag hade en ide om vad jag ville ha och liksom plockade ihop det. Och som alltid när jag ska göra något (helst inom bakning) så blir det fel! Tyckte det var konstigt igår när jag hittade receptet att tårtbotten inte hade bakpulver i sig. Men...ja, sedan tänkte jag att men det kanske bara ska vara så... I vilket fall när jag stått och blandat ihop alla torra ingredienser nu på morgonen så blev jag lite osäker så jag kollade upp receptet igen. Det är ju nästan en kladdkaka jag tagit recept på, FAN! Jag som redan förberett allt och väntar bara på kakao och att få röra ihop det! Jag funderar på att ha i en eller 2 tsk bakpulver bara för att det ska bli mer som en sockerkaksbotten. Jag menar det kan väl inte hända så mycket? Bara hitta ett likvärdigt recept och se hur många tsk bakpulver dem har... (någon som fattar?)

Hoppas verkligen det går att dela kakan (ett måste är att den är kall så Carl måste vakna så jag kan baka så den hinner svalna innan klockan 1!) för den ska fyllas med hallongrädde och vit chokladmousse och toppas med tryffelglasyr! Hur gott låter det inte?! Vi får väl se hur det går med denna tårta...hoppas bra!


Kommentarer
Postat av: Nikki

Ja, men det gör vi nästan. Ser hur han växer alltså, jättetokigt! haha.. det går bra här hemma. han skriker inte alls så som han gjorde för några veckor sen (peppar peppar...!) fast vi har ändå lite kaos på kvällarna, men det är mest hwila som vägrar sova!



2 år! stora tjejen nu ju. började nog läsa din blogg när hon var 5-6 månader, redan gått så länge...?

2011-01-06 @ 11:33:13
URL: http://nikkilili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0