Många lappar

Vi har mer eller mindre sparat alla matkvitton från förra löningen till denna för att se vad vi har för matkonto, egentligen! Idag när jag satt och räknade ihop det höll jag på att trilla av stolen. Det är dyrt att småhandla! 2 tusen kronor dyrare till och med! Fy fan säger jag bara, vi behöver körkort och bil illa kvickt så vi slipper småhandlingen på MAXI för det är nedrans dyrt där faktiskt.

Vi sparar denna månaden också. Hoppas verkligen vi kan hålla nere matkostnaden denna månaden!

 

Kommentarer
Postat av: Sophie

Vad duktiga ni är ändå, jag har tänkt den tanken tusen ggr, men efter en vecka och typ 10 kvitton bruakr jag ge upp.

Ärligt talat vet jag inte om jag vill veta hur mkt som går åt till mat :/

Jag har inte heller körkort så det blir ofta småhandling på Byttorps ica för mig. VÄLDIGT dyrt!



Skall testa det där med kaffesupen! :)

2011-01-25 @ 23:02:29
URL: http://hemmahossofi.blogspot.com/
Postat av: Lulu

Ja, det kan bli riktigt dyrt att småhandla än att storhandla. Jag och Morgan räknade på det när vi bodde i Norrköping, och det lönade sig för oss att till och med ta taxi hem från City Gross än att småhandla på Ica nära, eller Hemköp (svindyrt där). Så vi storhandlade en gång i månaden, och köpte basvaror som mjölk, och sallad i närbutiken. Det mesta andra håller sig bra i kylskåp och skafferi =) Och så slipper man alla onödiga köp.

2011-01-25 @ 23:45:36
URL: http://luluscastle.blogspot.com
Postat av: din pojkvän Ann-Kristin, tänk dig.. Din pojkvän..

eller så äter man bara bajs..

2011-01-29 @ 02:24:39
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0