Gårdagens inlägg!

Oh my!

Idag har vi haft det svårt. Allt har varit svårt. Jag har varit nära ett nervöst... eller jag har fått flera nervösa sammanbrott under dagen. Jo det är sant. Vi börjar från början.

Tyra vaknar toktidigt, strax innan 5. Det har inte hänt på...jätte länge! Hon hade den bajjan så det går ju inte säga att hon sak sova mera. Tvätta rumpa och sedan ner mellan oss. 2 barn och 2 vuxna är trångt, jag vill ha en större säng, 160 räcker inte! Tyra ligger snällt i 40 min, sedan orkar min 2 åring inte ligga kvar längre. Väcker Carl som blir helt hysterisk (som vanligt!). Han springer upp ur sängen in på badrummet gapar "Jag hatar mitt liiiiiiv" "Helvete vad du är jobbig Anki!!". Detta händer varje morgon...typ. Samtidigt som jag vet att det är bara så det går till när man väcker Carl innan kl 10 så är det jävligt otrevligt vissa mornar. Denna morgonen var sån. Jag blev sur!

En sur start på dagen gör inte att man har speciellt bra tålamod heller. Och att ha dåligt tålamod idag med den grinigaste tjejen någonsin är inte bra! Därför blev det som sagt en rad nervösa utbrott under dagen. Jag orkar faktiskt inte gå närmade in på hur jobbig Tyra varit idag. Men jag kan säga att tårarna och det gnälligaste ljudet varit på från morgon till kväll! Jag kan även påpeka att det inte är någon feber eller förkylning! Jag fick till och med avboka ett BVC-besök idag för att jag inte kunde haft med Tyra.

I vilket fall fick jag nog. Och istället för att mörda hela min familj och rymma till Hollywod där jag kunnat bli Hollywodfru, ha nannys och dricka cosmopolitan hela dagarna så gick jag till stan, promenerade en sväng, köpte frukt och gick till mina tvillingar.

Jag hoppas på en bättre dag i morgon, jag tror allt är bättre än idag! 


den gladaste minen på hela dagen!
jag mutade henne med glass
men det fick jag igen sen... såklart!
 


Kommentarer
Postat av: Lulu

Usch, låter inte kul. Kanske Tyra skulle härma far sin, som gapade ;) Skämt åsido, varje dag är inte en solskenshistoria tyvärr- man måste nog ha en bra dos tålamod när man är förälder. Beundransvärt att vara förälder tycker jag.

2011-01-14 @ 13:23:40
URL: http://luluscastle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0