Slattarna


Här ser ni alla Lillys slattar från natten och den tidiga morgonen. Så här ser det nästan ut varje morgon. Har länge undrat hur mycket ersättning vi egentligen slängre varje morgon. Idag tog jag reda på svaret och insåg att vi slösar fruktansvärt mycket ersättning på nätterna, vi slösar ju inte bara ersättning heller då, utan även pengar! Jag menar ersättning är ju inte direkt billigt och i och med att Lilly vällingvägrar så måste vi köpa det! 

Men till saken då. Varje natt gör jag en termos med färdig ersättning för det är smidigast så. Jag brukar gör 240 + 90 ml, alltså 330 ml. Anledning till att jag gör så mycket (som ni kommer se) är för att ibland, väldigt i bland går allt åt!



Men så i morse hällde jag ihop allt för att se hur mycket som egentligen går åt. Och med lite enkel matte så fick jag det till 120 ml på en natt! Alltså gör jag 210 ml ersättninng i onödan! Herregud, det är ju 2 "måltider" för den lilla damen som vi bara slänger varje morgon! Alltså i snitt 10-12 måltider per vecka! Ändrig på detta. En matning på natten OK, men resten som bara ska has för att somna om är inte OK. Nu blir det andra bullar och det är någon som behöver förstå att nappen också funkar att snutta på... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0