Det är dyrt med orm...

Gud vad besviken jag är på dagens planer som gick åt skogen! Vi bestämde redan igår att vi skulle ta oss till Naturhistoriska, men så satte SJ stop för våra planer. Eller ja, vi ska väl inte skylla allt på SJ. Men tack vare att dem körde sina gamla skit tåg så kunde vi inte kommit in genom dörren med dubbelvagnen...

Vi ombestämde oss och gick till Borås Tropikhus (heter det så?). Tyra har tjatat massor om att hon vill gå in i "Krokobil munnen" varje gång vi gått förbli. 30 min promenad och sedan var vi där. 70x2 spänn in för två vuxna och 20 min senare (om inte mindre!?) så var vi klara. Jag tror faktiskt vi spenderade mer tid vid entrén och tjatade om, om vi skulle köpa en skalbaggenyckelring till Carls mamma eller inte (hon hatar skalbaggar). Det slutade med inte.

Var det värt det? Nja, 70 pistoler är ganska mycket pengar att betala för att se på äckliga djur som inte ens rör sig. Det roligaste var sköldpaddan som gick och gick mot en glasruta, haha! Tyra tyckte nog det var betydligt roligare än jag, Carl och Lilly ihop. Hon vågare till och med klappa en orm (jag ryser!).

Bara en notis; jag missade det jag ville se mest, det största djuret dem hade här, en leguan...typ 2 meter lång...hur kunde jag missa?

 

krokobilen

 

ormhög

 

Tyra och Carl kikar på kobrabebisar

 

tand

 

Lilly tyckte nog det var konstigt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0