Många oviktiga ord

Det gäller att ge och ta. Idag är det min morgon att ge. Jag ger sovmorgon åt Carl. Det var visst Lillys tur att ge sovmorgon idag också. Jag är inte direkt ledsen för det. 06:45 är inte en dålig tid att gå upp när man har småbarn. När Tyra var i Lillys ålder vaknade hon alltid mellan halv 5 - 5. Jag hade då oftast inte sovit mer än 2 timmar och gick mest runt som ett vrak på sparlåga hela tiden. Då bodde vi i Oslo.

Just nu sitter Lilly och gör tvärtom, hon läser. Hon tröttnar nog snart och vill ta sig ut på äventyr i lägenheten. Det vill inte jag, jag vill mest bara dega i sängen. Jag och Lilly är liksom aldrig överens om hur man gör på morgonen. Hon är sån som vaknar direkt. Med ett leende, massor av prat och energi till tusen. Hon har inte fattat grejen med att mysa än. Hon är ganska tvärtom på det också. Hon är snarare brötig än mysig. Jag tror hon kommer bli helt galen när hon blir äldre. Jag tror bara Tyra är en uppvärmning på hur Lilly kommer att bli. Usch, vilka hemska tankar jag har men det är vad jag tror.

Nu hostar och mummlar Tyra i rummet bredvid, hon håller nog på att vakna. Hon är lite mer segstartad som tur är. Hon har fattat grejen med att gosa. Nu kommer hon gosa i sängen, sedan leka lite med sina dockor och bajsa. När hon kommer ut till mig kommer hon även ha glömt att hon bajsar och suttit i bajset. Jag hatar sittbajs. Jag hatar även att jag blev så lat och hade så ont förra sommaren när jag faktiskt började med potträningen. Hon hade varit blöjfri nu och sittbajs hade varit ett minneblott. Jag tror aldrig hon kommer bajsa på pottan. Hon bajsar ju alltid innan hon kommer ut ur sitt rum och aldrig mer under hela dagen. Tyra = Blöja för alltid.

Gud vad jag tjatar så här på morgonkvisten. Nu ska jag leta upp lite kläder som ungarna kan ha idag. Det är så tråkigt att klä dem nu för tiden. Speciellt Lilly. Hon har bara kläder som är liiite förstora eller liiite försmå och som inte passar ihop överhuvudtaget. Eller jo, jeansleggingsen passar ju till allt men det är så tråkigt att ha dem jämt, blir ju ganska skitigt efter ett tag också...

Nej! Hur var det nu då? Kläder och kaffe!

 

igår var det fullmåne


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0