Nödvändigheter

Vad gör ni med barnbidraget? Hos oss använder vi det till barnen och deras nödvändigheter.

Jag har blivit alldeles för snål och girig på samma gång för att ta pengar ur min egna ficka till att betala allt som dem behöver när vi faktiskt får pengar som ska täcka deras utgifter. Jag vill ha mina pengar till mig själv, och mina nödvändigheter.

Idag slog jag på stort och handlade massor av saker som håller på att ta slut hemma och som behöver byas ut. Jag tycker ändå jag fick mycket för pengarna och nu är vi tjingade med det mesta för en långt tid fram! Måste bara säga att Citygross har bra priser (blev ju nyss utnämnt till Borås (och Sveriges??) billigaste mataffär). Napparna jag köper till Lilly kostar 35:- för 2 st medan nere på BarnvagnsCentralen kostar 1 napp 50:-. Gör ju ganska stor skillnad när man ska köpa sig 4 st....

 
släng på 2 paket blöjor också


Kommentarer
Postat av: Nikki

eftersom jag har så låg mammapenning så är barnbidraget typ guld! när våra pengar börjar tryta vid den här tiden på månaden så kommer dom in lägligt till mat fram till löning. och för resterande (för det kanske är att ta i att handla mat för 2000 på 6 dagar) går till blöjor, välling och sånt.

2011-06-21 @ 06:30:15
URL: http://nikkilili.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0