Midsommar

Midsommarafton blev väl inte riktigt som jag hade planerat. Långbyxor under klänningen och fleecejacka. Nej, vädret var inte alls som jag hoppats på (alla kanske visste att det skulle regna, men inte jag som har noll koll på vädret i allmänhet!).

Vi hade väl vad man kallar för en klassisk midsommar. Dans runt stången, midsommarmat (jul och påskmat...konstigt) och lite för många snaps när barnen somnat. Jag ska allt säga er att jag var den som tog färst snapsar. Ja, jag drack faktiskt mindre än alla andra på hela kvällen. Jag agerade nämligen "lektjej" åt min mammans kusins 10-åriga dotter. Stackars kan inte ett ord svenska (dem bor i Canada) och det fanns ingen i hennes ålder alla leka med. Sånt har jag lite svårt att se så det var självklart för mig att spela spel och fixa för henne medan mina föräldrar och Carl umgicks med hennes mamma som inte varit "hemma" på 8 år (klart det blir rajraj på midsommar då!!)

I övrigt kan jag säga att Tyra lätt var den sötaste lilla tjejen på hela midsommardansen. Hon hade en liten Sverigeklänning på sig och den finaste kransen som min pappa gjort.

Här får ni en liten bildbomb av alla de 200 bilderna jag fotade under midsommar.

 

dansdansdans, Tyra älskar det!

(snygg bulle det blivit på jackan, ser ju gravid ut igen...)

 

sötnöten!

 

Lilly fick åka med pappa under dansen

 

på kvällen spelade vi kubb.

utklassning blev det! barnen (mitt lag) vann mot de vuxna.

(kanske för att jag hittade en 4-klöver? Vem vet...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0