BVC

Igår var jag och Lilly på BVC för hennes 4 månaders kontroll. Lilly växer på, men segt. Hon och Tyra är nästan i samma storlek faktiskt och vi fick nu rådet att lägga till matolja i ersättningen. Hon behöver extra fett denna lilla dam för hon redan är så aktiv.

BVC-tanten frågade mig om hon försöker rulla över nåt. "Rulla över? Jo hon rullar åt båda hållen och ställer upp benen i krypställning och puttar fram sig med benen. Det enda som inte hänger med är armarna" Som svar fick jag ojdå, hon är ju väldigt tidig hon. Så där fick jag det bekräftat att hon också är en tidig unge (skit också!). Och när vi var där låg hon inte stilla en endaste gång på skötbordet, sparkade, viftade och rullade (lite som en hundvalp som drömmer) hela tiden och BVC-tanten tyckte hon var jätteskojig.

Så här stor är Lilly nu (det inom parentes är Tyra i samma ålder)

vikt: 5505 (5335)
längd: 63,5 (62)
huvud: 40,3 (40)

Som ni ser skiljer det inte mycket på mina tjejer! Och folk tycker Lilly är så mycket större än Tyra var. Nejnej, verkligen inte. Men vet ni, även om skillnaden är så liten så gör det en del på kläder. Tyra började använda str. 62 när hon var 4 månader och Lilly går precis ur den...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0