Vi har fisk igen, silverfisk!

Fy fan rent ut sagt! Här om veckan såg jag 2 äckliga kryp på en av våra vardagsrumsmattor. Dem fick inte leva länge kan jag lova. Strax efter jag dräpt dem såg jag en till! Bläää, jag hatar verkligen silverfiskar, det är så jävla äckligt med ohyra! Det kliar verkligen på och i hela kroppen när jag tänker på det!

Och då till min fråga, varför har vi dem i vardagsrummet?! Jag vet ju ingenting om de små äcklen så jag var ju såklart tvungen att googla.

"Silverfisken ses ofta kring avlopp i badkar och handfat eller kring golvbrunnar, vilket gör att många tror att silverfisken kommer in genom vattnet i avloppsledningar. Detta är dock en missuppfattning. Den hittar sin föda i de avlagringar som bildas under avloppsventiler och galler." Detta hittade jag på Anticimex hemsida. Då min fråga igen, varför har vi dem i vardagsrummet!?

Jag googlade självklart vidare, så hittade jag detta i en artikel om fukt: "- En eller annan silverfisk finns i alla hem, framför allt i badrum och kök, och detta är inget konstigt. De kan sporadiskt komma upp via avloppet. Men om de blir många eller börjar förekomma på andra platser i huset, exempelvis i vardagsrummet, är det något som inte står rätt till, säger Lars-Erik Björk, teknisk chef på Anticimex.", detta hittade jag här.

Jag dööör! I veckan ska jag ringa våra Handy Mannys så vi får hjälp.


kanske beror det på vår fuktskada vi har i vardagsrumstaket?!
jo det är sant, U-Lans man lever i!
när det regnar ute droppar det inne hos oss också
rakt ner på våra bokhyllor!


Kommentarer
Postat av: Annie

Skojar du eller? Det där måste ju värden åtgärda, båda punkterna! Men framförallt att det regnar in.. Herregud!

2011-03-22 @ 12:11:13
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Postat av: Josefina

Blä för silverfiskar! Vi har haft samma problem här, har inte haft i kök och badrum vad jag har sett, däremot hade vi massor i sovrummet när vi flyttade in för tre år sen. Skitäckligt! Och jag dammsög och dammsög för någon sa att de gillade damm, fibrer och kläder... Men så hittade jag deras "ingång" under en liten springa i listen (det är säkert fuktigt i väggarna för sovrummet ligger ovanpå en tvättstuga). Så jag Radar-sprayade som en galning kring den listen sen dess har jag inte sett några. Så hittar du vart de kommer ifrån, köp Radar och spraya loss! (helst inga barn hemma på några timmar dock).

2011-03-23 @ 06:20:41
URL: http://halksocka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0