Jag donerar, gör du?

Idag har jag gjort något som alla borde. Jag har anmält mig till donationsreistret!

Det har länge varit en självklarhet för mig att donera mina organ, jag menar om man kan ge liv åt någon när man inte har det själv så varför inte? Jag tycker det är en självklarhet att om mina barn eller jag blir sjuka så ska det finnas organ för oss, så det hade ju varit jävla dubbelmoral att själv inte donera om man skulle behöva organ.

Man kunde göra aktiva val när man anmälde sig, på vad man inte ville donera. Jag valde att inte donera mina hornhinnor och min hud. Men resten får det ta, till andra människor och till forskning.

Varsågod världen, jag har gjort dig inte bättre idag!

Anmäl dig här!


Kommentarer
Postat av: Nikki

nu anmälde jag mig där oxå. känns bra :)

2011-10-02 @ 23:49:46
URL: http://nikkilili.blogg.se/
Postat av: Sophie

Yes det har jag gjort får något år sedan. Precis som du, ej hornhinnor eller hud, men resten :)

2011-10-03 @ 20:55:48
URL: http://hemmahossofi.blogspot.com/
Postat av: Cicci

japp dit anmälde jag mig för ett tag sen..såg en broschyr när jag lämnade blod så ja tänkte varför inte? :) att ge blod tycker jag oxå är en bra grej att göra om man kan/får...det bästa är att man får donera pegnarna man får till barncancerfonden eller nån annan bra fond... då känner man sig glad att man kan göra nått :)

2011-10-03 @ 21:54:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0