En helt vanlig Tisdag

Gud vad det känns sent att komma hem efter förskolan nu när man ställt om klockan. En timma gör faktiskt endel, nu ser det ut som natt när vi både går till förskolan och hem. Men så är det ju alltid, år ut och år in men man tycks alltid bli lika förvånad över hur mörkt det egentligen är. Bättre blir det när (om) snön kommer och ljuset reflekteras annorlunda.
 
Idag skickade jag iväg två toksöta barn till förskolan (okej, dom är ju alltid toksöta!), klädda i Molo och MeToo. Klänningen med stjärnor hittade jag i en påse i källaren förra veckan. En bortglömd klänning som jag fyndade på loppis för ynka 30 spänn, ett kap eller? Den är inte ens speceillt urtvättad (och MeToo strumpbyxorna är det för övrigt svinbra kvalite på, värt att lägga nån krona extra!)
 
 
Nu ska jag ställa mig och vika in tvätten och överraska Carl med ett vardagsrum utan torkställ. Kors i taket så har jag (som tvättar en maskin om dagen!) inte tvättat idag. Han såg så besviken ut igår när jag hängde upp tvätten så jag tänkte att en dag utan tvättställ kan han ju få! Själv tycker jag det ser mer levande ut hemma när torkstället ständigt står framme (jag intalar mig själv det i alla fall...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0