Torsdag, check!

Veckan rullar på fort när Carl är hemma och som vanligt bloggar jag (oftast) inte när han är ledig. Men idag gör jag ett undantag!

Tjejmiddag idag med det svenskagänget! 3 mammor, 2 bebisar och en som snart är mamma. Vad är fel, 2 bebisar på 3 mammor?! Jo, jag hade ingen bebis med mig! 

Vi hade det i alla fall jättetrevligt, alla tog med sig något ätbart och sammanlagt fick vi 3 varmrätter och en dessert! Svanpsoppa, räkpaj, pasta m. pesto (som jag bidrog med) och fruktsallad! Mums alltså. Så nu är jag mätt och belåten, fast jag måste erkänna att jag skulle kunna äta mer!

Jag måste bara slå ett slag för ensamntid! När man är hemma 24/7 ENSAM utan någon som kommer hem kl. 4 och hjälper en bara en liten stund så är det faktiskt som att leva som en ensamstående ibland! Allt ansvar ligger hos mig, bara mig! Så när Carl är ledig är det så skönt att kunna få lite avlasting, sova länge på morgonen, gå och handla ensam, bajsa ifred och som idag åka på middag på eftermiddagen och komma hem på kvällen!

Heja ensamtid!!
Att bara få åka T-banan med fullvolym på Ipoden och bara vara någon annanstans i tanken, att få gå ensam på trotoaren, vifta med armarna och knö sig före slöa folk, shoppa ifred och att få sitta och dricka en varm kopp te utan att springa efter Tyra. Heja ensamtid!Heja ensamtid!Heja ensamtid! Man behöver vekligen det ibland!

Nu ska jag sova, (försöka i alla fall)
GodNatt!

 

sötaste Tyra kammar håret och spiiiken


Kommentarer
Postat av: Anne & Jenni

hihi ja visst e dom snygga, :) det e bara att köpa på nelly, finns bara i 29/32 iofs

2010-02-05 @ 15:29:53
URL: http://twiceas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0