Så startade jag, snart är det du!

Jag fick ett ganska gulligt sms här om dagen. Men tyvärr har jag nog inte ett lika gulligt svar.

Sms:et löd i princip så här; Jag tycker du ska skriva lite tips och tankar om du man sparkar sig i röven och kommer igång så bra som du gjort.

Tack så mycket säger jag. Men min väg har inte varit lätt... Och för er som inte fattar så handlar ju detta självklart om viktnedgång. Men som sagt så har jag inte snälla svar, jag är mer en "rak på sak-tjej". Och detta är mina tips, om hur jag gjorde och det får bli en lista.

1. Ändra inställning! Sluta vara bekväm. Det gäller allt, så som ditt tankesätt till vardagen och din inställning till din kropp. Med bekvämlighet kommer lathet, det i sin tur ger ännu mer bekvämlighet. Vantrivs du så i din kropp som du påstår, GÖR NÅGOT! Det finns ingen som kan hjälpa dig, hjälp dig själv. Börja träna, det finns alltid en lucka någon gång du kan hitta till 1 timma ensam. Är gymmet inte öppet, träna hemma, spring ut. Regnar det? Köp regnställ! Ladda ner en träningsvideo som stärker kroppen, själv skulle jag vilja rekommendera 20 min Pilates träning. De 20 minuterna du degar i soffan under dagen, träna! Jag höll på med det ett tag och det funkar på riktigt, det stärker kroppen inifrån och ut. Lite är bättre än inget!

2. Se över kosten! Vad äter du? Hur mycket äter du? Är man värd en godsak varje dag "bara för att..."? Vad är din ursäkt? Jag har slutat äta på kvällarna, jag äter väldigt sällan efter kl 20. Sötsaker kan jag unna mig om jag har råd, men inte "bara för att"! Sedan, vad dricker du? Saft och läsk funkar verkligen inte om du vill gå ner i vikt! Ät lite men ofta, bättre än sällan och mycket.

3. Peppande folk! Omringa dig med folk som peppar dig till viktnedgång. Allra bäst, skaffa någon att göra det ihop med.

min sista punk tänker jag inte beskriva så ingående.

4. BESTÄM DIG!

Summan av det hela, är du trött på hur du ser ut? Gör något åt det! Det finns inget (för alla er mammor som läser) som säger att bara för du ammar går du ner all vikt du gick upp undergraviditeten, och om du gör det så ser din kropp inte likadan ut! Och om du är orolig för att få mjölksyra i bröstmjölken i fall du börjar träna (också för mammor, som ammar då...) så måste du träna typ 5 dagar i veckan i 5 timmar varje dag och det kommer ni varken orka eller ha tid med... bara för ni är för bekväma...(haha!)

Tack och hej, från en föredetta lat tjej!

 

inte jättekul att knapra sallad kanske?


Kommentarer
Postat av: Andréa

Va duktig du är!

Håller med om att sallad inte är det roligaste att knapra på men men...

Jag går på lchf nu så det blir lite samma "snax" för min del...



Ha en fin kväll!

2011-09-22 @ 18:00:04
URL: http://smultronstalllet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0